Η αγάπη είναι το Θέλημα του Θεού

Η αγάπη είναι το Θέλημα του Θεού
Το να αγαπάς αληθινά δεν είναι ένας απαλός λόγος της καρδιάς, ούτε ένα συναίσθημα που ανάβει και σβήνει όπως το κερί στον άνεμο. Είναι υπακοή στον Θεό. Είναι ο τρόπος που ο άνθρωπος παύει σιγά σιγά να ζει για το εγώ του και αρχίζει να ανασαίνει μέσα στο θέλημα Εκείνου που είναι η ίδια η Αγάπη.
Ο Κύριος δεν μας άφησε την αγάπη ως στολίδι των λόγων, αλλά ως εντολή ζωής. «Ἐὰν ἀγαπᾶτέ με, τὰς ἐντολὰς τὰς ἐμὰς τηρήσατε». Όποιος αγαπά τον Θεό, δεν Τον αγαπά μόνο με συγκίνηση, αλλά με υπακοή, με ταπείνωση, με καθαρή καρδιά, με αγώνα να μη πληγώνει, να μη κατακρίνει, να μη σκληραίνει απέναντι στον αδελφό του.
Ο νόμος του Θεού δεν είναι ψυχρή εντολή χωρίς έλεος. Είναι πατρικός δρόμος που θεραπεύει τον άνθρωπο από μέσα. Μαλακώνει την υπερηφάνεια, κόβει το αγκάθι της κατάκρισης, φωτίζει τη συνείδηση και μαθαίνει στην ψυχή να βλέπει τον πλησίον όχι ως βάρος, αλλά ως εικόνα Θεού. Γιατί όποιος λέει πως αγαπά τον Θεό και δεν χωρά μέσα του τον άνθρωπο που έχει απέναντί του, ακόμη δεν έμαθε το βάθος της αγάπης.
Η αγάπη κατά Θεόν δεν είναι αδυναμία. Είναι σταυρός. Είναι να συγχωρείς όταν η καρδιά σου πονά. Είναι να σιωπάς όταν μπορείς να πληγώσεις. Είναι να σκεπάζεις το σφάλμα του άλλου χωρίς να δικαιώνεις την αμαρτία. Είναι να προσεύχεσαι ακόμη και για εκείνον που σε λύπησε. «Ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν», είπε ο Χριστός, γιατί εκεί δοκιμάζεται αν η αγάπη μας είναι ανθρώπινη συνήθεια ή καρπός της Χάριτος.
Όπου υπάρχει αληθινή αγάπη, εκεί υποχωρεί το εγώ. Εκεί ο άνθρωπος δεν ζητά πάντα να φανεί, να νικήσει, να δικαιωθεί, να επιβληθεί. Μαθαίνει να γίνεται μικρός για να χωρέσει μέσα του ο Θεός. Και τότε η καρδιά δεν σκληραίνει, δεν μετρά, δεν κρατά κατάστιχα πόνου. Αρχίζει να ζει εκείνο που λέει ο Απόστολος, πως η αγάπη «μακροθυμεῖ, χρηστεύεται, οὐ ζητεῖ τὰ ἑαυτῆς, οὐ παροξύνεται, οὐ λογίζεται τὸ κακόν».
Οι Άγιοι δεν μας δίδαξαν άλλη οδό. Μας έδειξαν με τη ζωή τους πως η αγάπη είναι η πιο καθαρή μορφή υπακοής. Όχι υπακοή από φόβο, αλλά υπακοή από καρδιά που εμπιστεύεται τον Θεό. Γιατί όταν ο άνθρωπος αγαπά αληθινά, δεν κάνει απλώς ένα καλό έργο. Γίνεται ο ίδιος ήσυχη μαρτυρία του Θεού μέσα στον κόσμο.
Και όποιος αγαπά με καθαρή καρδιά, ακόμη κι αν δεν μιλά πολύ, ήδη κηρύττει. Ακόμη κι αν δεν φαίνεται σπουδαίος, ήδη φωτίζει. Ακόμη κι αν δεν υψώνει φωνή, ήδη προσεύχεται με τη ζωή του. Γιατί η αγάπη, όταν είναι αληθινή, δεν κάνει θόρυβο. Γονατίζει, συγχωρεί, σκεπάζει, υπομένει και γίνεται δρόμος από τη γη προς τον Θεό.
Όποιος αγαπά, υπακούει στον Θεό.
#filoiesfigmenou #ορθοδοξία #αγάπη #υπακοή #θέλημαΘεού #πνευματικόςαγώνας #ταπείνωση #έλεος #προσευχή #ορθόδοξηπίστη #πατερικόςλόγος #χάριςΘεού #ψυχή #συγχώρεση
Μοιραστείτε το με τους φίλους σας:
Αγαπητοί φίλοι της σελίδας, παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και κόσμιοι στις εκφράσεις σας, με σεβασμό, κατανόηση
και αξιοπρέπεια, προς τους συνανθρώπους μας, όπως αρμόζει σε λογικούς ανθρώπους, αλλά και σε ενσυνείδητους
Χριστιανούς οι οποίοι κάνουν πράξη τον Ευαγγελικό λόγο, «Αγαπάτε αλλήλους».
Φυλάξτε το στόμα σας, από λόγια περιττά, πικρόχολα, ανώφελα, ασκηθείτε στην προσευχή του Ιησού, εγκρατευθείτε
και ο Κύριος θα σας περιβάλλει με το ανεκτίμητο δώρο της αγάπης Του.
Οι απόψεις της ιστοσελιδας μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των
συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο την ιστοσελιδα.
Οι διαχειριστές της ιστοσελιδας δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και
εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
Με βάση τα παραπάνω με λύπη θα αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε τα απρεπή και βλάσφημα σχόλια τα οποία δεν αρμόζουν
στον χαρακτήρα και στο ήθος της σελίδας μας χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.