Μεγάλο κακό ἡ κακογλωσσιά

Μεγάλο κακό ἡ κακογλωσσιά
Μεγάλο κακό ἡ κακογλωσσιά. Μεγάλο κακό νά ὁρμοῦν ἐπάνω σου ἄλλοι, νά σέ σπιλώσουν!
«Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε· ἐν ᾧ γὰρ κρίματι κρίνετε, κριθήσεσθε». Ο λόγος του Κυρίου είναι καθαρός και φοβερός. Ό,τι μέτρο κρατά ο άνθρωπος για τον αδελφό του, το ίδιο μέτρο θα βρει κάποτε μπροστά του. Γι’ αυτό η κακογλωσσιά δεν είναι μικρό σφάλμα, ούτε απλή αδυναμία του στόματος. Είναι πληγή της καρδιάς, φωτιά που ανάβει από μέσα και καίει πρώτα εκείνον που την κρατά.
Μεγάλο κακό είναι να ορμούν άνθρωποι επάνω σου με λόγια σκληρά, να σε σπιλώνουν, να σε παρεξηγούν, να φορτώνουν στην ψυχή σου μομφές που ίσως δεν έσπειρες. Μα ακόμη και τότε, ο χριστιανός δεν καλείται πρώτα να δικαιωθεί μπροστά στους ανθρώπους, αλλά να σταθεί γυμνός μπροστά στον Θεό και να ρωτήσει την καρδιά του με φόβο και ταπείνωση. Μήπως κάποτε και εγώ πλήγωσα χωρίς να το καταλάβω; Μήπως μίλησα βιαστικά για άλλον; Μήπως έκρινα, ενώ δεν γνώριζα το βάθος του πόνου του; Μήπως η γλώσσα μου έγινε κάποτε μαχαίρι, ενώ νόμιζα πως ήταν απλώς λόγος;
«Θοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόματί μου καὶ θύραν περιοχῆς περὶ τὰ χείλη μου», λέγει ο Ψαλμωδός. Διότι το στόμα, όταν δεν φυλάσσεται από τη χάρη, γίνεται θύρα απώλειας. Και η γλώσσα, όταν δεν βαπτίζεται στην προσευχή, εύκολα γίνεται όργανο πτώσεως. Ο Απόστολος Ιάκωβος λέγει πως «ἡ γλῶσσα πῦρ», γιατί ένας μικρός λόγος μπορεί να ανάψει μεγάλη ταραχή, να χωρίσει αδελφούς, να ψυχράνει αγάπες, να γεννήσει σκάνδαλο και να πληγώσει ψυχές που ήδη αγωνίζονται αθόρυβα.
Όταν όμως η κακολογία στρέφεται εναντίον μας, τότε ο Θεός επιτρέπει να φανεί τι κρύβεται μέσα μας. Αν απαντούμε με οργή, μέσα μας υπάρχει ακόμη φωτιά αθεράπευτη. Αν κρατούμε μνησικακία, μέσα μας υπάρχει πληγή που ζητά εκδίκηση. Αν όμως σιωπούμε με προσευχή, αν πονάμε αλλά δεν ανταποδίδουμε, αν παραδίδουμε την αδικία στον Θεό, τότε αρχίζει μέσα μας να φαίνεται η πραότητα του Χριστού.
«Ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος Σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ, ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι», λέγει ο Απόστολος Παύλος. Έτσι και ο λόγος του συκοφάντη, όσο πικρός και αν είναι, μπορεί να γίνει παιδαγωγία, αν τον δεχθούμε με διάκριση και μετάνοια. Δεν δικαιώνεται η κακία εκείνου που κακολογεί. Ούτε γίνεται αθώα η συκοφαντία. Αλλά ο Θεός, μέσα στην ανεξιχνίαστη πρόνοιά Του, μπορεί να μεταβάλει και το δηλητήριο σε φάρμακο, όταν η ψυχή δεν αντισταθεί με υπερηφάνεια, αλλά σκύψει μέσα της και αναζητήσει την αλήθεια.
Η κακογλωσσιά είναι πνευματικό σκοτάδι για εκείνον που τη σκορπά, αλλά μπορεί να γίνει καθρέφτης για εκείνον που την υπομένει. Μας δείχνει αν η καρδιά μας ζητά εκδίκηση ή μετάνοια. Αν θέλει να νικήσει τον άλλον ή να καθαριστεί η ίδια. Αν έχει μέσα της ακόμη έπαρση ή αν άρχισε να μαθαίνει τη σιωπή των ταπεινών.
Γι’ αυτό, όταν σε κακολογούν, μη βιάζεσαι να κραυγάσεις. Στάσου πρώτα ενώπιον του Θεού. Εξέτασε τον εαυτό σου. Διόρθωσε ό,τι είναι δικό σου. Άφησε ό,τι είναι ξένο στην κρίση του Κυρίου. Και φύλαξε την καρδιά σου από το να γίνει ίδια με εκείνη τη γλώσσα που σε πλήγωσε.
Διότι ο άνθρωπος δεν φανερώνεται μόνο από όσα λέγει για τους άλλους. Φανερώνεται και από τον τρόπο που σηκώνει όσα λέγουν οι άλλοι γι’ αυτόν. Εκεί, μέσα στη φωτιά της άδικης κατηγορίας, δοκιμάζεται η ταπείνωση, η πραότητα, η υπομονή και η αληθινή ειρήνη της ψυχής.
Όποιος νικά την κακογλωσσιά με σιωπή, δεν χάνει την τιμή του. Την παραδίδει στον Θεό. Και ό,τι παραδίδεται στον Θεό, δεν χάνεται ποτέ.
Άγιος Τύχων Ζαντόνκ
Η συκοφαντία φανερώνει τι κρύβει η καρδιά.
#κακογλωσσιά #συκοφαντία #ταπείνωση #μετάνοια #ορθοδοξία #προσευχή #πραότητα #υπομονή #πνευματικόςαγώνας #ΆγιοςΤύχων #filoiesfigmenou #OrthodoxFaith #OrthodoxChristianity #humility #repentance #prayer #spiritualwarfare
Μοιραστείτε το με τους φίλους σας:
Αγαπητοί φίλοι της σελίδας, παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και κόσμιοι στις εκφράσεις σας, με σεβασμό, κατανόηση
και αξιοπρέπεια, προς τους συνανθρώπους μας, όπως αρμόζει σε λογικούς ανθρώπους, αλλά και σε ενσυνείδητους
Χριστιανούς οι οποίοι κάνουν πράξη τον Ευαγγελικό λόγο, «Αγαπάτε αλλήλους».
Φυλάξτε το στόμα σας, από λόγια περιττά, πικρόχολα, ανώφελα, ασκηθείτε στην προσευχή του Ιησού, εγκρατευθείτε
και ο Κύριος θα σας περιβάλλει με το ανεκτίμητο δώρο της αγάπης Του.
Οι απόψεις της ιστοσελιδας μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των
συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο την ιστοσελιδα.
Οι διαχειριστές της ιστοσελιδας δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει.
Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και
εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων.
Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα.
Με βάση τα παραπάνω με λύπη θα αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε τα απρεπή και βλάσφημα σχόλια τα οποία δεν αρμόζουν
στον χαρακτήρα και στο ήθος της σελίδας μας χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.