Παλαιό Ημερολόγιο :
13/04/2024
Νέο Ημερολόγιο :
26/04/2024
Lang1 Lang2 Lang3 Lang4 Lang4

KATHGORIES

ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

ΔΙΔΑΧΕΣ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

ΠΕΡΙ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ


Αγ.Ησαϊου Εἶναι ἀδύνατον εἰς τὸν Θεὸν νὰ μὴν ἀκούει τὸν ἄνθρωπον, ἐφ’ ὅσον ὁ ἄνθρωπος προηγουμένως ἀκούσει τὸν Θεόν. Ὁ Θεὸς δὲν εὑρίσκεται μακρὰν τοῦ ἀνθρώπου, τὰ προσωπικά μας ὅμως θελήματα, τὰ μὴ κατὰ Θεόν, δὲν ἀφήνουν νὰ γίνει εὐπρόσδεκτος ἡ πρόσευχή μας ἀπὸ τὸν Θεόν. Ευεργετινός τόμος Δ σελ. 270
Ἀγ.Νείλου Στὴν προσευχή σου μὴ ζητήσεις πλοῦτο, οὔτε ὑγεία ἣ ὑπεράσπιση γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῶν ἐχθρῶν, οὔτε δόξα ἀνθρωπίνη, ἀλλὰ μοναχὰ ὅσα συντελοῦν στῇ σωτηρία τῆς ψυχῆς. Φ-Ἀγ.Μάξιμου Ὁμολ.15Ε-145
Ἀγ.Ἰωάν.Κλίμ. Ὁ Θεός, ὁ καλὸς μας οἰκονόμος, τοὺς εὐγνώμονες τοὺς ἐφελκύει στην ἀγάπη Τοῦ μὲ τὴν σύντομη ἐκπληρώσῃ τοῦ αἰτήματος τοὺς. Ἐνῶ τὶς ἀχάριστες καὶ ὅμοιες μὲ τοὺς σκύλους ψυχές τις ἀναγκάζει να καθῶνται πλησίον Τοῦ προσευχόμενες, πεινασμένες καὶ διψασμένες για τὸ αἴτημα τοὺς. Διότι ὁ ἀγνώμων σκύλος μόλις παρεὶ τὸ ψωμὶ ἀπομακρυνεται ἀμέσως ἀπὸ ἐκεῖνόν που τοῦ τὸ ἔδωσε. Κλίμαξ-361
Ἀγ.Ἰωάν.Κλίμ. Ὅλοι ὅσοι προσεύχονται καὶ δὲν εἰσακούονται ἀπὸ τὸν Θεὸν τὰ αἰτήματά τους, ὁπωσδήποτε γιὰ κάποια ἀπὸ τὶς ἑξῆς αἰτίες δὲν εἰσακούονται : Ἢ διότι ζητοῦν πρὸ τῆς ὥρας ἢ διότι ζητοῦν μὲ ἀναξιότητα καὶ κενοδοξία ἢ διότι, ἐὰν εἰσακούονταν, ἐπρόκειτο νὰ ὑπερηφανεθοῦν ἢ νὰ πέσουν μετὰ τὴν ἀπόκτησι τοῦ αἰτήματός των σὲ ἀμέλεια. Κλίμαξ 294-295
Ἀγ.Ἰωάν. Κλίμ.Ἐκεῖνος ποὺ ζητεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸν πράγματα μικρότερα ἀπὸ ὅ,τι θὰ τοῦ ἄξιζαν, αὐτὸς θὰ λάβη ὁπωσδήποτε ἀνώτερά του. Περὶ αὐτοῦ μαρτυρεῖ ὁ τελώνης, ὁ ὁποῖος ζητοῦσε μόνο τὴν συγχώρησι καὶ ἀπεκόμισε ἐπὶ πλέον καὶ τὴν δικαίωσι. Ὁ ληστὴς πάλιν ἐζήτησε νὰ τὸν ἐνθυμηθῆ μόνο ὁ Κύριος στὴν βασιλεία Του, καὶ ὅμως ἐκληρονόμησε ὁλόκληρο τὸν παράδεισο. Κλίμαξ 277
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Στις καθυστερήσεις καὶ τὶς ἀναβολὲς τῶν δωρεῶν τοῦ Θεοῦ, ἂς μὴν ἀπαυδοῦμε γρήγορα οὔτε να ἀποθαρρυνόμαστε. Πολλάκις ὁ Κύριος τὴν ἀναβολὴ αὐτὴ τὴν παρατείνει για να ἀσκήσει τὴν πιστὴ μας. Φ-Ἀγ.Μάξιμου Ὁμολ.15Ε-143
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Πολλὲς φορὲς ὁ Θεὸς ἀναβάλει τὴν αἰτήσῃ μας ὄχι γιατὶ τοῦ ἀρέσει να ἐπιβραδύνει τὴν πρὸς ἐμᾶς χορηγία, ἀλλ' ἐπειδὴ μηχανεύεται μὲ τὴν ἐπιβράδυνση τῆς παραχωρήσῃς τὴν ἀδιακόπη ἐπιμονὴ μας. Φ-Ἀγ.Μάξιμου Ὁμολ.15Ε-143
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Τὸ ἴδιο κανοῦν καὶ οἷ φιλόστοργοι πατέρες στα ῥᾴθυμα παιδιὰ τούς που τρέχουν στὰ παιγνίδια, συχνὰ τὰ κρατοῦν κοντὰ τοὺς μὲ ὑποσχέσεις γιὰ ἕνα πολὺ μεγάλο δῶρο. Φ-Ἀγ.Μάξιμου Ὁμολ.15Ε-143
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Ἡ πραγματοποίησις τῆς προσευχῆς, πρῶτον μὲν ἐξαρτᾶται ἐκ τοῦ ἐὰν εἴμεθα ἄξιοι να λάβουμεν ὅτι ζητοῦμε· δεύτερον ἐκ τοῦ ἂν προσευχώμεθα κατὰ τοὺς νόμους τοῦ Θεοῦ· τρίτον ἐκ τοῦ ἂν προσευχώμεθα συνεχῶς· τέταρτον ἐκ τοῦ ἂν δὲν ζητοῦμε κάτι ὑλικὸν πέμπτον ἐκ τοῦ ἐὰν ζητοῦμε τὰ πάντα παρὰ τοῦ Θεοῦ, καὶ πάλιν ἐὰν ζητοῦμε ἐκείνα τὰ ὁποῖα εἶναι συμφέροντα δι' ἡμᾶς. Ἐκλογαὶ & Ἀπανθίσματα-34
Ἀγ.Νείλου. Νὰ μὴ ζητᾶς ἀπὸ τὸν Θεὸ τὰ εὐχάριστα, ἀλλὰ μόνο αὐτὰ ποὺ εἶναι συμφέροντα, γιατὶ ὅταν τοῦ ζητᾶς τὰ εὐχάριστα, δὲν θὰ σοῦ τὰ δώσει, ἀλλὰ καὶ ἂν τὰ πάρεις, καταστρέφονται. Φ-Ἀγ.Νείλου ΕΠΕ 11β σελ. 389
Ἀγ.Μάξιμου Ὁμολ. Πολὺ παραφροσύνη εἶναι δι εὐχῆς δικαίων, να ἐπιζητεὶ σωτηρία αὐτός που ἔχει διάθεση μὲ τὰ ὀλέθρια να εὐχαριστήται καὶ να ζήτα συγχωρήση ἐκείνων για τὰ ὁποῖα καυχάται καὶ μὲ τὴν θελήσῃ τοῦ κάνει. Φ-Ἀγ.Ἀναστασίου Σιν. 13β,99
Ἀγ.Γρηγορίου Θεολόγου. Ἄτοπον παρὰ μικροῦ μεγάλα αίτεῖν, καὶ παρὰ μεγάλου μικρὰ. Τὸ μὲν γὰρ ἄκαιρον, τὸ δὲ μικρόλογον. (Ἄτοπο εἶναι νὰ ζητᾶς μεγάλα ἀπὸ ἕνα μικρὸ καὶ μικρὰ ἀπὸ ἕναν μεγάλο. Τὸ μὲν εἶναι ἀνάρμοστο, τὸ δὲ ἐξευτελιστκό). ΕΠΕ 7,52
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Νὰ μὴ γίνης ἄφρων στὰ αἰτήματά σου κατὰ τὴν προσευχή, γιὰ νὰ μὴ ὑβρίσης τὸν Θεὸ μὲ τὴν μικρότητα τῆς γνώσεώς σου. Γίνε σοφὸς κατὰ τὶς προσευχές, γιὰ νὰ καταξιωθῆς τὰ ἔνδοξα ἀγαθὰ τοῦ Θεοῦ. Ζήτησε τὰ πολύτιμα πράγματα ἀπὸ αὐτὸν ποὺ δὲν εἶναι φειδωλός, γιὰ νὰ δεχθῆς ἀπ’ αὐτὸν καὶ τὴν τιμὴ χάριν τοῦ σοφοῦ σου θελήματος. Σοφία ἐζήτησε ὁ Σολομών, καὶ μαζὶ μὲ αὐτὴν ἐδέχθηκε ἐπίγεια βασιλεία, διότι ἐζήτησε σοφῶς ἀπὸ τὸν μέγα βασιλέα Θεόν. Ὁ Ἐλισσαῖος πάλι ἐζήτησε διπλῆ τὴν χάρι τοῦ Πνεύματος ἀπὸ αὐτὴν ποὺ εἶχε ὁ διδάσκαλός του καὶ δὲν ἀπέτυχε στὸ αἴτημά του· Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-217
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Ὅποιος ζητεῖ εὐτελῆ ἀπὸ ἕνα βασιλέα, ἐξευτελίζει τὴν τιμή τούτου.Ὁ Ἰσραὴλ ἐζήτησε εὐτελῆ πράγματα κι’ ἐδέ-χθηκε τὴν ὀργὴ τοῦ Θεοῦ. Διότι ἔπαυσε νὰ θαυμάζη τὰ φοβερὰ θαύματα τοῦ Θεοῦ ἀνάμεσα στὰ ἔργα του κι’ ἐζήτησε ὅσα ἐπι-θυμεῖ ἡ κοιλιά του, καὶ ἐνῶ τὸ φαγητὸ ἦταν ἀκόμη στὸ στόμα τους, ἦλθε ἐπάνω τους ἡ ὀργὴ τοῦ Θεοῦ. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-219
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Ὅπως, ὅταν κάποιος ζητήση ἀπὸ τὸν βασιλέα ἕνα δοχεῖο μὲ κοπριά, ὄχι μόνο ὁ ἴδιος ἐξευτελίζεται ἐξ αἰτίας τῆς μηδαμινότητος τοῦ αἰτήματός του, ποὺ δείχνει τὴν ἄγνοιά του, ἀλλὰ μὲ τὴν αἴτησί του προσβάλλει καὶ τὸν βασιλέα, ἔτσι συμβαίνει καὶ μὲ ἐκεῖνον ποὺ ζητεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸ κατὰ τὶς προσευχές του τὰ γήϊνα. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-219
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Ἰδοὺ, οἱ Ἄγγελοι καὶ οἱ Ἀρχάγγελοι, οἱ μεγιστᾶνες τοῦ βασιλέως, ἀτενίζουν σὲ σένα κατὰ τὴν ὥρα τῆς προσευχῆς σου, γιὰ νὰ ἰδοῦν, ποιὰ αἴτησι κάμνεις πρὸς τὸν δεσπότη τους, καὶ ἐκπλήττονται καὶ ἀγάλλονται, ὅταν ἰδοῦν τὸν γήϊνο ἄνθρωπο νὰ ἐγκαταλείπη τὴν σάρκα του καὶ νὰ ζητῆ τὰ οὐράνια, ὅπως βέβαια στενοχωροῦνται γι’ αὐτὸν ποὺ ἄφησε τὰ οὐράνια καὶ ζητεῖ τὴν κοπριά του. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-219
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Ἄν παρακαλέσης τὸν Θεὸ γιὰ κάτι καὶ βραδύνη νὰ σὲ εἰσακούση, νὰ μὴ λυπῆσαι· διότι δὲν εἶσαι ἐσὺ σοφώτερος ἀπὸ τὸν Θεό. Τοῦτο σοῦ συμβαίνει ἤ διότι εἶσαι ἀνάξιος νὰ ἐπιτύχης τὸ αἴτημά σου ἤ διότι οἱ δρόμοι τῆς καρδιᾶς σου δὲν συμφωνοῦν μὲ τὰ αἰτήματά σου, ἀλλ’ εἶναι ἀντίθετοι, ἤ διότι δὲν ἔφθασες ἀκόμη στὸ μέτρο νὰ δεχθῆς τὸ χάρισμα ποὺ ζητεῖς. Δὲν πρέπει δηλαδὴ νὰ ὁρίζωμε ὑψηλὰ μέτρα γιὰ τοὺς ἑαυτοὺς μας παράκαιρα, γιὰ νὰ μὴ ἐξευτελισθῆ τὸ χάρισμα τοῦ Θεοῦ διὰ τῆς ταχείας λήψεώς του. Κάθε τί ποὺ ἀποκτᾶται εὔκολα, γρήγορα καὶ χάνεται. Κάθε πρᾶγμα ποὺ ἀνευρίσκεται μὲ κόπο καρδιᾶς, φυλάσσεται μὲ προσοχὴ. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-221
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Ἄν δὲν ἀρέσουν στὸν Θεὸ τὰ ἔργα σου, μὴ ζητήσης ἀπ’ αὐτὸν ἀξιόλογα πράγματα, γιὰ νὰ μὴ γίνης πειραστὴς τοῦ Θεοῦ. Ἡ εὐχή σου πρέπει νὰ εἶναι σύμφωνη μὲ τὴν διαγωγή σου· διότι εἶναι ἀδύνατο νὰ ζητῆ τὰ ἐπουράνια κάποιος ποὺ εἶναι συνδεδεμένος μὲ τὰ ἐπίγεια, καὶ ἀταίριαστο νὰ ζητῆ τὰ θεῖα ὁ ἀσχολούμενος μὲ τὰ κοσμικά. Πράγματι ἡ ἐπιθυμία τοῦ καθενὸς δεικνύεται ἀπὸ τὰ ἔργα του καὶ κατὰ τὴν προσευχὴ ἀγωνίζεται γιὰ τὰ πράγματα ποὺ φροντίζει μὲ ζῆλο. Ὅποιος θέλει τὰ μεγάλα δὲν ἀσχολεῖται μὲ τὰ μικρά. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-221-223
Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρος Τὸ να ἔχει κανεὶς πεποίθηση στο αἴτημα τῆς προσευχῆς τοῦ διὰ τῆς ἐλπίδος στον Θεὸ εἶναι τὸ ἄριστο μέρος τοῦ δώρου τῆς πίστεως. Φ-Ἀγ.Ἰσαὰκ Σύρου 8β-85
Εἶπε ὁ ἀββᾶς Ζήνων : Ἐκεῖνος ποὺ θέλει νὰ τοῦ εἰσακούση γρήγορα ὁ Θεὸς τὴν προσευχή του, ὅταν σηκωθῆ καὶ ἐκτείνη τὰ χέρια του πρὸς τὸ Θεό, πρέπει πρὶν ἀπὸ ὅλα καὶ πρὶν ἀπὸ τὴν ψυχή του νὰ εὐχηθῆ γιὰ τοὺς ἐχθρούς του· καὶ μὲ αὐτὸ τὸ κατόρθωμα, ὅ,τι καὶ ἂν παρακαλέση τὸν Θεό, τὸν εἰσακούει. Ἀποφθέγματα Γερόντων - ΕΠΕ τομ.1,241
Ἀγ.Ἀναστασίου Σιναΐτου. Ἐρώτησις : Μὲ ποιὸν τρόπο πρέπει νὰ ἐννοήσουμε τό· «Ἐὰν δύο ἢ τρεῖς ἀπὸ μᾶς συμφωνήσουν γιὰ ἕνα αἴτημα ποὺ θὰ ζητήσουν, θὰ τοὺς γίνει»; Ἀπόκρισις : Ὁ Κύριος γνωρίζοντας καλὰ τὴ μεγάλη ἰδέα ποὺ ἔχουν οἱ ἄνθρωποι γιὰ τὸν ἑαυτό τους καὶ τὴν ὑπερηφάνειά τους, θέλει νὰ μὴν ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτό μας, ἔστω καὶ ἂν ἔχουμε ἐνάρετη ζωὴ καὶ ἁγιωσύνη, ἀλλὰ στὰ αἰτήματά μας ποὺ ἀπευθύνουμε σ’ αὐτὸν καὶ τὰ ὁποῖα θεωροῦμε ἄξια τοῦ ἑαυτοῦ μας, νὰ παίρνουμε καὶ ἄλλους ποὺ ἔχουν τὴν ἴδια γνώμη μὲ μᾶς, γιὰ νὰ παρακαλέσουν καὶ νὰ συμφωνήσουν μαζί μας. Γιατὶ αὐτὸς ποὺ ζητᾶ καὶ παίρνει μόνος του, πέφτει πολλὲς φορὲς σὲ ὑπεροψία, ἐνῶ ὅταν προσεύχονται περισσότεροι καὶ εἰσακούονται, μένουν ταπεινοί. Ἐπειδὴ αὐτὸ τὸ ἔκανα πολλὲς φορὲς μαζὶ μὲ ἄλλους καὶ πέτυχα, συμβουλεύω καὶ σᾶς νὰ κάνετε τὸ ἴδιο στὰ αἰτήματα ποὺ ὑποβάλλετε στὸν Θεό. Γιατί, ὅταν δύο ἢ τρεῖς προσεύχονται ὁλόψυχα γιὰ ἕνα πρᾶγμα, ἢ καὶ νηστεύουν, πολλὲς φορὲς μαζὶ ἐπὶ 2 ἢ 3 μέρες,
ὁπωσδήποτε ἢ μέσω ὁράματος, ἢ ἡ καρδιὰ ἐκείνου ποὺ τὸ θέλει, πληροφορεῖται τί πρέπει νὰ κάνει. Φ-Ἀγ.Ἀναστασ. Σιν. ΕΠΕ 13Γ-159
Ἀγ.Νικόδημος Πρέπει νὰ ζητὰς πάντα ἐκεῖνα ποὺ εἶναι ἀρεστὰ εἰς τὸν Θεόν· εἰ δὲ καὶ ἀμφιβαλεῖς ἂν κανένα ἀπὸ αὐτὰ δὲν εἶναι ἀρεστὸν εἰς αὐτόν, θὰ τὸ ζητήσεις μὲ γνώμη πῶς τὸ θέλεις, ἂν θέλει καὶ ὁ Θεὸς νὰ τὸ ἔχεις. Ἐκείνα δέ, ὅπου ἠξεύρεις ὅτι εἶναι ἀρεστὰ εἰς αὐτόν, νὰ τὰ ζητήσεις περισσότερο διὰ να τὸν εὐχαριστήσεις καὶ διὰ να δουλεύσεις μόνον αὐτόν, καὶ ὄχι για κανένα ἄλλο τέλος ἣ σκοπόν. Ἀόρατος Πόλεμος-182
Ἀγ.Νικόδημος Πρέπει να πλησιάσεις στην προσευχὴ μὲ γνώμη, διὰ να θέλεις μόνο τὸ θεῖον Τοῦ θέλημα καὶ ὄχι τὸ δικό σου· τόσον εἰς τὸ να ζητεῖς, ὄσο καὶ εἰς τὸ να λαμβάνεις ὅτι ζητεῖς . δηλ. να κινήσαι εἰς τὸ να προσεύχεσαι, διατὶ ὁ Θεὸς τὸ θέλει· καὶ να ἐπιθυμεῖς να σὲ ἀκούσει καθὼς ἀκόμη καὶ ἐκεῖνος αὐτὸ θέλει. Ἐν συντομία ἡ γνώμη σου να εἶναι τὸ να ἐνώνεις τῇ θέλησίν σου μὲ τὴν θέλησιν τοῦ Θεοῦ, καὶ ὄχι να τραβήξεις εἰς τὴν δικὴν σου θέλησιν τὴν θέλησιν τοῦ Θεοῦ. Καὶ τὸ διατί; Ἐπειδὴ μὲ τὸ να εἶναι ἡ θέλησίς σου μολυσμένη ἀπὸ τὴν φιλαυτίαν, πολλάκις σφάλλει καὶ δεν ἠξεύρει ἐκεῖνο ὅπου ζητεῖ· ἀλλὰ ἡ θέλησις τοῦ Θεοῦ εἶναι πάντοτε ἐνωμένη μὲ ἀνέκφραστον ἀγαθότητα καὶ δεν εἶναι δυνατὸν να σφαλεῖ ποτε. Ἀόρατος Πόλεμος 182
Ἀγ.Νικόδημος Κάνει χρεία να ἀκολουθεῖς τὴν προσευχὴ παντοτινὰ καὶ καρτερικά. Διατὶ ἡ ταπεινὴ καρτερία νικᾷ τὸν ἀνίκητον Θεὸν καὶ τὸν τραβὰ εἰς ἔλεος. Καὶ ἂν ὁ κριτὴς τῆς ἀδικίας ἔκκλινεν εἰς τὰ ζητήματα τῆς χήρας, πῶς δεν θέλει κλίνει εἰς τὰς παρακλήσεις μας ὁ Θεός, ὅπου εἶναι τὸ πλήρωμα πάντων τῶν ἀγαθῶν; Ὅθεν ἐὰν κατὰ τὴν προσευχή σου, ἤθελε βραδύνει ὁ Θεὸς να σὲ εἰσακούσει . καὶ μάλιστα, ἐὰν σοῦ δείξει ἐνάντια σημάδιά πως δεν σὲ εἰσακούει . σῦ, πάλιν ἀκολούθει προσευχόμενος, κρατῶν στερεὰν καὶ ζωντανὴ τὴν ἐλπίδα τῆς βοηθείας Του. Ἀόρατος Πόλεμος-185
Ἀγ.Νικόδημος Ἐὰν καὶ ἡ ἔλλειψις καὶ ἡ αἰτία (ὅπου δεν λαμβάνεις) δεν εἶναι ἐκ μέρους σου, ἂς εἶσαι βέβαιος καὶ ἀσφαλής πως θέλεις λάβει ὅλον ἐκεῖνο, ὅπου ζητήσεις . εἰ δὲ καὶ δεν τὸ λάβεις, τυχόν, διατὶ δεν εἶναι συμφέρον σοῦ, ἤξευρε ὅτι καὶ τότε πάλι ἔλαβες, καὶ ἴσως περισσότερον ἀπὸ ἐκεῖνό που ἐζήτεις, καθ' ὅτι ἐκ τῆς ἀποτυχίας ταύτης ἔχεις να λάβεις περισσοτέραν ωφέλειαν. Ἀόρατος Πόλεμος-185
Νικηφόρου Θεοτόκη. Ἀλλ’ ἐγώ, λέγεις, πολλάκις μετὰ πίστεως καὶ κατανύξεως προσευχηθεὶς καὶ ζητήσας παρὰ τοῦ Θεοῦ τὸ ζήτημά μου, οὐδὲν ἔλαβον· ὅθεν εἰς μάτην προσεύχομαι. Οὐδεὶς οὐδὲ τὴν πίστιν σου ἐζύγισεν, οὐδὲ τὰ δάκρυά σου ἐμέτρησεν, οὐδὲ τὴν προσευχὴν σου ἐξηρεύνησεν, ἵνα καταλάβῃ ἐὰν ἦσαν τέλεια καὶ εἰς τὸν Θεὸν πρέποντα καὶ εὐπρόσδεκτα. Πλὴν ἔστω· νομίζω αὐτὰ τέλεια. Ἀλλ’ ἐὰν τὸ ζήτημά σου προεξένει εἰς σὲ βλάβην ἀντὶ ὠφελείας, ἤθελες ἆρά γε τότε ἵνα εἰσακούσῃ ὁ Θεὸς τὴν δέησίν σου; Κυριακοδρόμιον τομ. Α. σελ. 61

Αγαπητοί φίλοι της σελίδας, παρακαλούμε να είστε ευγενικοί και κόσμιοι στις εκφράσεις σας, με σεβασμό, κατανόηση και αξιοπρέπεια, προς τους συνανθρώπους μας, όπως αρμόζει σε λογικούς ανθρώπους, αλλά και σε ενσυνείδητους Χριστιανούς οι οποίοι κάνουν πράξη τον Ευαγγελικό λόγο, «Αγαπάτε αλλήλους». Φυλάξτε το στόμα σας, από λόγια περιττά, πικρόχολα, ανώφελα, ασκηθείτε στην προσευχή του Ιησού, εγκρατευθείτε και ο Κύριος θα σας περιβάλλει με το ανεκτίμητο δώρο της αγάπης Του. Οι απόψεις της ιστοσελιδας μπορεί να μην ταυτίζονται με τα περιεχόμενα του άρθρου. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν με οποιοδήποτε τρόπο την ιστοσελιδα. Οι διαχειριστές της ιστοσελιδας δεν ευθύνονται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, γενικά και εναντίον των συνομιλητών ή των συγγραφέων. Μην δημοσιεύετε άσχετα σχόλια με το θέμα. Με βάση τα παραπάνω με λύπη θα αναγκαζόμαστε να διαγράφουμε τα απρεπή και βλάσφημα σχόλια τα οποία δεν αρμόζουν στον χαρακτήρα και στο ήθος της σελίδας μας χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.